تبانی در لیگ برتر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 9
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 15
عضویت: 31 /1 /1392
تشکرها : 7
تشکر شده : 1
تبانی در لیگ برتر
بانکیا: شایعات تبانی در لیگ برتر امسال بسیار گسترده شده. همه در مورد قهرمانی بودار حرف می زنند و از بازی هایی که رنگ قهرمانی را تغییر داد فکت می آورند. نام بازیکنان متهم و آنهایی که سود می برند را همین الان می توانید در سایت ها و روزنامه ها بخوانید.

به گزارش بانکداری ایران (بانکیا) از تماشا، اما داستان شایعات تبانی فقط مربوط به امسال نیست. حداقل در مورد 8 یا 9 قهرمانی لیگ برتر شایعاتی پررنگ وجود دارد که ثابت می کند باید نگاه ویژه ای به اتفاقات لیگ برتر وجود داشته باشد.

1- لیگ برتر سوم(سال 83-82)
- تیم ضرر کرده: استقلال
- تیم سودب رده: پاس
- کلید داستان: استقلال اهواز
استقلال اهواز تیم کلیدی بود. آنها در دو هفته آخر با استقلال و پاس بازی داشتند. استقلال با 49 امتیاز صدرنشین بود و پاس تهران با 47 امتیاز در تعقیب آنها. همه مطمئن بودند که استقلال اهواز جلوی تیم هم خانواده شل بازی می کند و قهرمانی آبی می ماند. در اهواز اما یک تراژدی رقم خورد و استقلال اهواز با نتیجه 2- یک استقلال را شکست داد و پاس تهران بازیش را برنده شد.
پاس به مدیریت مصطفی آجورلو 50 امتیازی شد و استقلال همان 49 باقی ماند. هفته آخر استقلال در رشت 3-2 پگاه را برد اما استقلال اهواز 5 گل از پاس خورد و رنگ قهرمانی تغییر کرد.

2- لیگ برتر چهارم (سال 84-83)
- تیم ضرر کرده: فولاد
- تیم سود برده: استقلال
-کلید داستان: رامین محرم نژاد
شموشک تیم کلیدی بود، تیمی که در خانه اش شکست نمی خورد و فولاد صدرنشین را هم در همان قلعه عقاب ها شکست داده بود. 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر استقلال در نوشهر به دیدار شموشک رفت. شموشک اما با یک گل عجیب شکست خورد و داستان قهرمانی عوض شد.
رامین محرم نژاد در خط دفاع توپ را لو داد و همان گل سبب پیروزی استقلال شد. همان زمان شایعات زیادی پیچید. فصل بعد امیر قلعه نویی این بازیکن را به استقلال آورد و محرم نژاد بدون اینکه بازی های زیادی به زمین برود سال بعدتر از استقلال رفت.

3- لیگ برتر ششم (سال 86-85)
- تیم ضرر کرده: استقلال اهواز
- تیم سود برده: سایپا
- کلید داستان: آقای کمک داور
استقلال اهواز و سایپا هم امتیاز پیش می رفتند. در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر استقلال اهواز مقابل مس کرمان قرار گرفت که کمک داور بازی بابک داوری یک گل کاملا اشتباه برای مس گرفت.
استقلال اهواز با این گل 2 امتیاز بازی را از دست داد و البته سایپا هم همان هفته مساوی کرد تا امتیازها مساوی بماند و البته به خاطر تفاضل بهتر صدرنشین شود. در هفته آخر اما استقلال اهواز مقابل فولاد به تساوی رسید و سایپا برنده شد تا سایپا با اختلاف 2 امتیاز قهرمان شود. همان دو امتیازی که اشتباه عجیب داوری تقدیم کرده بود.

4- لیگ برتر هفتم (سال 87-86)
- تیم ضرر کرده: سپاهان
- تیم سود برده: پرسپولیس
- کلید داستان: میثاق معمارزاده
پرسپولیس در 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر با سایپا بازی داشت و در کورس قهرمانی با سپاهان بود. پرسپولیس آن بازی با با یک گل به خودی توسط معمارزاده برد و همین 3 امتیاز پرسپولیس را بهرمان کرد. میثاق معمارزاده فصل بعد به پرسپولیس آمد اما زمانی که او قرمزپوش شد هیچ کدام از مدیران قبلی و سرمربی پرسپولیس حضور نداشتند.

5- فینال جام حذفی همزمان با لیگ هفتم (سال 87-86)
- تیم ضرر کرده: پگاه
- تیم سود برده: استقلال
- کلید داستان: ابراهیم تقی پور (بازیکن پگاه)
این داستان همان ماجرایی است که محمد مایلی کهن بارها در موردش حرف زده. استقلال قلعه نویی بازی رفت در رشت را یک – صفر شکست خورد. بازی در تهران اما متفاوت بود. تقی پور نمایش بسیار ضعیفی داشت و تیمش 2 گل خورد اما آفساید چند متری ای که او پر کرد آبی بود روی آتش حملات پگاه. پگاه با یک گل قهرمان می شد اما آفسایدی که تقی پور پر کرد نتیجه بازی را به 3- صفر رساند. تقی پور سال بعد به استقلال آمد.

6- لیگ برتر هشتم (سال 88-87)
- تیم ضرر کرده: ذوب آهن
- تیم سود برده: استقلال
- کلید داستان: عیسی اندوی (بازیکن ذوب آهن)
در فاصله 3 هفته مانده به پایان لیگ برتر، استقلال با اختلاف یک امتیاز از ذوب آهن پیش بود که دو دیدار پشت سر هم را با تساوی پشت سر گذاشت و با توجه به پیروزی های ذوب آهن 3 امتیاز عقب افتاد. فولاد با ذوب آهن بازی داشت و استقلال با پیام. قبل از بازی، امیر قلعه نویی مصاحبه های زیادی کرد که فولاد را تهییج کند به بازی کردن در دیداری که اهمیتی برایش نداشت. از طرف دیگر به منصور ابراهیم زاده خبر دادند که یکی از بازیکنانش ممکن است در بازی مقابل فولاد بازی خودش را نکند.
او شاهین خیری هافبک دفاعی اش که بازیکن سابق استقلال بود را بیرون گذاشت و خط هافبکش ضعیف شد اما تراژدی جای دیگری رقم خورد. در سال پایانی حضور دروازه بانان خارجی عیسی اندوی که یک دلال ایرانی نزدیک به خود (م.ا) داشت، هر توپی که می آمد را گل خورد تا بازی 4- یک به نفع فولاد شود. البته غیبت شاهین خیری ضربه زیادی به ذوب آهن زد. این همان سالی بودکه چند ستاره لیگ برتری موفق نشدند در نیم فصل دوم جلوی استقلال بازی کنند. آنها یا 3 اخطاره می شدندنیا به دلیل مشکلات مالی یا مصدومیت بازی نمی کردند. محمدنوری صبا، مهدی کریمیان برق شیراز، ابراهیم توره پرسپولیس و ... مثال هایش بودند اما از این بین کریمیان و توره سال بعد به سپاهان قلعه نویی رفتند.

7- لیگ برتر دهم (سال 90-89)
- تیم های ضرر کرده: پاس همدان، پیکان
- تیم های سودبرده: نفت تهران، سایپا
- کلید داستان: امیر قلعه نویی
سپاهان یکی از تیم های حیاتی بود. قلعه نویی که قهرمانی تیمش مسجل شده بود مقابل سایپا تیم دوم خود را به زمین فرستاد و سایپا با پیروزی در این دیدار نجات پیدا کرد. برای مشخص شدن تکلیف سقوط کننده ها، بازی نفت تهران و شاهین اهمیت زیادی داشت و به وقت اضافه کشیده می شد. نتایج دیدارهای همزمان اما زودتر معلوم شد. پاس همدان 2 گل از استقلال خورد و پیکان 5 گل از پرسپولیس، آن وقت در شرایطی که تکلیف بازی های دیگر معلوم بود، نفت تهران ناگهان در دقیقه 94 به گل رسید و از سقوط نجات پیدا کرد.

سه شنبه 03 اردیبهشت 1392 - 16:36
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ



برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group